Astăzi, mașinile electrice au devenit ,,oaspeți,, din ce în ce mai frecventi la serviciul auto Forsaj din Bălți. Cu toate acestea, inovațiile pătrund încet pe piața noastră, mulți șoferi preferă în continuare mașinile cu motor cu ardere internă. „Hibrid”-ul este un anumit compromis în acest sens, combinând mai multe unități de tracțiune. Un vehicul hibrid poate fi alimentat de mai multe surse alternative de energie. Un motor electric este montat împreună cu un motor standard cu ardere internă. Există modele care combină un motor pe benzină și un motor cu aer comprimat. A doua variantă nu este încă atât de răspândită pe piața auto. Prin urmare, să luăm în considerare mai detaliat prima opțiune – „ motor cu ardere internă + motor electric”.
În funcție de principiul de funcționare, există cinci tipuri de vehicule hibride:
1) Paralel, adică două unități de putere funcționează autonom, iar conexiunea dintre ele se realizează prin intermediul unui diferențial. Dacă motorul electric se defectează, atunci mașina poate funcționa doar pe baza motorului cu ardere internă.
2) Soft, adică MAI(motor cu ardere internă) este utilizat pentru accelerație și mișcare, iar motorul electric este utilizat pentru a porni mașina și a reîncărca bateria în timpul frânării și, de asemenea, îndeplinește o funcție de susținere în timpul accelerației.
3) Agregat complet sau hibrid cu putere distribuită. Ambele unități sunt utilizate în mod egal, iar fluxurile de putere sunt distribuite prin intermediul unei cutii de viteze planetare. De exemplu, în oraș, este pornit un motor electric, iar în afara orașului, este conectat un motor cu ardere internă. Aceste mașini economisesc semnificativ combustibilul și banii.
4) Consecvent. În acest caz, sarcina principală cade pe motorul electric, iar motorul cu ardere internă este utilizat pentru a reîncărca bateria.
5) Reîncărcabilă – similară cu cea paralelă, dar cu o baterie mare, care vă permite să vă deplasați pe un motor electric la viteze mai mari și pe distanțe mari. De asemenea, un hibrid poate fi încărcat nu numai de la un motor cu ardere internă funcțional, dar și de la o sursă de alimentare externă.
Hibrizii Toyota, de exemplu, Toyota Prius, sunt solicitate mult în Moldova. Este logic să presupunem că un hybrid cu tracțiune combustibil-electric poate fi mai puțin fiabil decât omologul său cu combustibil, dar acest nu se referă la acest caz. Fiabilitatea hibrizilor Toyota este confirmată de cercetările Consumer Reports. Astfel, Toyota Camry Hybrid este cu 66% mai fiabilă decât mașina medie, iar Toyota Prius este cu 46% mai fiabilă.
Înainte de procurare mașină este adusă într-un service auto. Specialiștii serviciului auto Forsaj din Bălți testează cele mai importante componente ale mașinii, verifică starea bateriei de înaltă tensiune, după o astfel de inspecție cumpărătorul acceptă mai ușor achiziția.