Motoarele „seria K” sunt instalate pe cele mai populare modele ale concernului Renault-Nissan pe segmentul de preț mediu. Aceste mașini sunt îndrăgite în special de șoferi, deoarece în practică rareori se confruntă cu nevoia de a repara motoare de 1.5dci: Twingo, Clio, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo, Captur, Laguna, Sandero, Logan, Lodgy, Dokker, Duster.
Motorul cu opt supape al mărcii Renault din seria K9K 1.5 dCI s-a dovedit a fi atât de reușit și de solicitat, remarcându-se din întreaga gamă de motoare cu ardere internă a concernului, încât a fost produs de aproape 20 de ani modificări și actualizări. Patru modificări ale acestor motoare au fost lansate de la premiera la Salonul Auto de la Viena în 2001: 1.4 K4J, 1.4 K7J, 1.6 K7M, 1.6 K4M.
Structura motorului diesel K9K este destul de simplă. Motorul turbocompresor cu patru cilindri cu opt valve cu un sistem de alimentare cu combustibil ,,common rail,, a fost produs în mai multe versiuni – de la 64 la 110 CP. În diferite versiuni, a fost instalat un sistem de alimentare de 1,5 dci de la diferiți producători, unii dintre ei sunt echipați cu injectoare, altele cu turbocompresor sau volant etc.
Principalele avantaje ale unității includ consumul economic de combustibil și performanțe bune de tracțiune. Acest lucru face ca vehiculele de 1,5 dci să fie un vehicule comerciale excelente pentru muncă, un calitate ,,cal,, efficient în condiții de oraș. Adăugați un plus,absența problemelor legate de repararea motoarelor de 1,5 dli și abundența de piese de schimb pentru acesta.
Posibile defecțiuni și repararea motoarelor de 1,5 cc
Una dintre cele mai frecvente probleme cu acest motor este o situație în care combustibilul de calitate slabă dezactivează sistemul de alimentare. Fiți deosebit de atent dacă motorul Dvs. are injectoare Delphi. În cazul modificărilor cu un sistem convențional, acestea pot fi restaurate; injectoarele piezoelectrice pot fi doar înlocuite complet.
Un alt loc problematic este – turbocompresorul, în unele cazuri începe să funcționeze incorect chiar înainte de a ajunge la sute de mii de kilometri.
Adresări frecvente pe o problemă standard pentru motoarele diesel este defectarea supapei EGR.
Oaltă problemă este un filtru de particule, a cărui înlocuire necesită o mulțime de bani din cauza costului ridicat al dispozitivului de filtrare în sine.
Uneori apar probleme cu electronica ghidării motorului: senzorii de presiune aero și de poziție a arborelui sunt predispuși să funcționeze defectuos.
Menționăm că, în ciuda listei impresionante de defecțiuni care pot apărea cu un motor de 1,5 dCi, în majoritatea cazurilor acestea sunt explicate prin funcționarea necorespunzătoare. Aveți grijă de mașină, faceți întreținere preventivă la service-auto, regenerați filtrul de particule la timp, înlocuiți fluidele necesare și mașina va servi în mod regulat timp de mulți ani.
Pe lângă modelele Renault, puteți găsi motoare K9K pe diferite modele Nissan, inclusiv Note, Juke, Micra, Tilda, Qashqai. Acest 1.5 dci este echipat chiar și pe modelele Mercedes din clasa A și B, Infiniti Q30 și Suzuki Jimny.